« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Het nationaal congres Alcohol & Drugs

16/03/2016 @ 08:00 - 17:00

“Drinken is geen sport”. Hoe kunnen we alcoholmisbruik in de sport verminderen? Wat is een verantwoord alcoholbeleid voor de sportkantines? Is er een goed beleid te voeren voor de handhaving van leeftijdsgrenzen voor jongeren? En hoe kunnen we dit afstemmen op specifieke regionale elementen in het alcoholmatigingsbeleid?

Kinderarts Nico van der Lely, Stichting Alcohol en Jeugd en Matthea Kwint, NOC*NSF lichten het project ‘Voorkom alcoholmisbruik in de sport’ toe. Het plan van aanpak kwam tot stand in samenwerking met NOC*NSF en de Stichting Jeugd en Alcohol, met steun van een zorgverzekeraar. Het project vindt aansluiting bij de reeds bestaande regionale alcoholmatigingsprojecten. Hierin wordt  afgestemd met de programma’s ‘Gezonde Sportkantine’, ‘Sport en Integriteit’ en de NIX18 campagne.
De Gemeente Deurne zal dieper ingaan op de regiospecifieke elementen van het alcoholmatigingsbeleid.

Datum:
16/03/2016