Verantwoord alcoholgebruik binnen de sport(vereniging) – Utrecht

16/11/2015 @ 19:30 - 21:30

Bestuurders, (bar)vrijwilligers, trainers en ouders zijn van harte welkom bij de bijeenkomst Verantwoord alcoholgebruik binnen de sport(vereniging), georganiseerd door Academie voor Sportkader, samen met VSU, gemeente Utrecht, Victas en GGD Midden-Nederland. Deze bijeenkomst vindt plaats op maandag 16 november vanaf 19:30 uur (tot 21:30 uur) in de Galgenwaard, het stadion van FC Utrecht.

Aanleiding
Ondanks dat de leeftijdsgrens om alcohol te drinken is verhoogd van 16 naar 18 jaar, wordt onder minderjarigen nog veel gedronken. Tijdens de bijeenkomst wordt uitgelegd waarom het zo schadelijk is voor jeugd om te drinken. De aandacht gaat echter vooral uit naar hoe je als sportorganisatie kan voorkomen dat jeugd onder de 18 drinkt. De voorbeelden die worden aangehaald sluiten aan bij de aanpak waarmee in de stad Utrecht gewerkt wordt in het kader van het ‘Convenant Sport & Alcohol’.

De bijeenkomst
Het programma van deze interactieve bijeenkomst ziet er als volgt uit:

18:00 – 19:00 uur: Rondleiding door FC Utrecht Stadion (optioneel)
19:00 – 19:30 uur: Inloop met koffie en thee
19:30 – 21:30 uur: Inhoudelijk gedeelte:

• FC Utrecht jeugd en alcohol, inspanningsfysioloog Stefan Pastoor
  • De feiten over alcoholmisbruik, Dr. Nico van der Lely*
  • Verantwoord alcoholgebruik binnen de sportvereniging

* Kinderarts Nico van der Lely verwierf landelijke bekendheid met de polikliniek voor jeugd en alcohol, die hij heeft opgericht.

De bijeenkomst wordt afgesloten met een borrel!

Datum:
16/11/2015