Groot alcoholsymposium in Prinsenhof Delft

Delft op zondag – vrijdag 1 maart

Afgelopen dinsdag 27 februari vond er in het Prinsenhof een groot alcoholsymposium plaats. Er waren meer dan 200 Delftse studenten aanwezig en het doel was om het bewustzijn rond alcohol te versterken.

In het Delftse studentenleven wordt steeds bewuster omgegaan met alcohol. Veel studentenverenigingen werken al lange tijd samen met onder andere de gemeente Delft de TU Delft, de GGD, Brijder Verslavingszorg en het Rode Kruis. Aanjager is kinderarts van het Reinier de Graaf ziekenhuis en hoogleraar Nico van der Lely, die zich met zijn Stichting Jeugd & Alcohol inzet om schade aan de gezondheid door alcohol bij jongeren te voorkomen. Door lokaal de samenwerking te zoeken met andere organisaties en de studenten zelf zijn er al mooie dingen bereikt. Zo vinden er regelmatig workshops plaats in samenwerking met de GGD en zijn er binnen de verenigingen steeds vaker alcoholvrije opties.

Alcoholsymposium
Ook het jaarlijkse alcoholsymposium van afgelopen dinsdag was een succes. Meer dan 200 Delftse studenten kwamen in het Prinsenhof samen om in gesprek te gaan over het bewaken van je grenzen als je alcohol drinkt.