Laden Evenementen

« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Gemeente Borsele organiseert informatie avond alcohol en sport

23/06/2016 @ 19:30 - 21:30

Op 23 juni 2016 vindt de thema-avond ‘Pubers en alcohol?!’ plaats in de Stenge in Heinkenszand. Opvoeders, betrokkenen vanuit de sport en jongeren zelf, zijn deze avond van harte welkom. Een lezing van kinderarts Nico van der Lely, theater en workshops, zorgen voor een interactief programma. Bewustwording Veel ouders worstelen nog met de leeftijdsgrens en alcohol en opvoeden. Ook sportverenigingen hebben een verantwoordelijkheid dat er op en verantwoorde manier wordt omgegaan met alcoholgebruik in sportkantines. Deskundige op het gebied, kinderarts Nico van der Lely: “Met de bijeenkomst op 23 juni willen we bewustwording creeëren en opvoeders én betrokkenen vanuit o.a. de sport ondersteunen op dit thema.” Pubers en alcohol?! Opvoeders krijgen praktische tips en tricks over hoe zij kunnen omgaan met alcohol in de opvoeding. Ook sportverenigingen krijgen handvatten aangereikt om de NIX18-norm vorm en inhoud te geven binnen hun vereniging. Jongeren kunnen twee workshops volgen: alcoholvrije cocktails maken en vloggen. Datum: donderdag 23 juni 2016 Tijd: Inloop vanaf 19.00 uur, start om 19.30 uur Locatie: De Stenge, Stengeplein 1, 4451 CZ Heinkenszand De toegang is gratis, maar aanmelden is verplicht via www.cjgborsele.nl/info-avond-nico-van-der-lely. Op de website staat ook het volledige programma van de avond.

Gegevens

Datum: