Laden Evenementen

« Alle evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Verantwoord alcoholgebruik binnen de sport(vereniging) – Veere

02/11/2015 @ 19:30 - 21:30

veere 2

De baromzet in de sportkantine is voor veel sportclubs een belangrijke bron van inkomsten. We hebben vanuit de sport echter ook de verantwoordelijkheid dat er op een verantwoorde manier met alcohol wordt omgegaan, zeker bij jongeren en in het verkeer.
Uit onderzoek blijkt dat er nog veel ruimte is voor verbetering in de naleving van de leeftijdsgrenzen bij het schenken van alcohol in sportkantines. Ook het rijden onder invloed vanuit de sportkantine is een aandachtspunt. Binnen sportverenigingen is het realiseren van verantwoord alcoholgebruik lang niet altijd eenvoudig. Om u hierbij te helpen zijn er interactieve bijeenkomsten ontwikkeld.

Tijdens de bijeenkomst gaan we het gesprek met u aan over het belang van verantwoord alcoholgebruik en de ondersteuning die er beschikbaar is. Daarnaast zal er ruim aandacht worden besteed aan de dilemma’s waar u als bestuurder, barvrijwilliger, trainer-coach en/of ouder mee geconfronteerd wordt en hoe verschillende sportverenigingen hier mee omgaan.

Gegevens

Datum: