Podcast; Alcohol gebruik bij jongeren

In deze podcast, opgenomen op het Nederlandse Vereniging voor Bachelor Medisch Hulpverleners – NVBMH symposium, gaat Ivo van Asperen in gesprek met Prof. dr. Nico van der Lely, kinderarts in het Reinier de Graaf ziekenhuis in Delft en Hoogleraar aan de Universiteit van Antwerpen.

Nico van der Lely is de oprichter van de Stichting Jeugd en Alcohol en mede-initiator van de eerste Nederlandse polikliniek voor Jeugd & Alcohol. Hij doet er alles aan om Nederland en Europa duidelijk te maken dat we ‘onze kinderen’ moeten beschermen tegen de gevaren van alcohol. Het toenemende aantal gevallen van alcoholvergiftiging was voor Van der Lely reden om in 2006 bij de Reinier de Graaf Groep in Delft een alcoholkliniek op te zetten. Inmiddels telt Nederland twaalf alcoholpoli’s die door hem worden ondersteund.

Vóór het interview met Van der Lely is er een kort gesprek met de voorzitter van de NVBMH Ellen Schepens en Peter Stap van de Excellus Academie (hoofdsponsor van dit Symposium).

Luister de podcast hier.