Reinier de Graaf Leerstoel Jongeren en Alcohol in Antwerpen officieel gestart

Met de inauguratie van onze kinderarts Nico van der Lely is  op 29 september 2021 de Reinier de Graaf Leerstoel Jongeren en Alcohol aan de Universiteit Antwerpen officieel afgetrapt.

Het doel van de leerstoel is om het alcoholmisbruik onder Belgische jongeren beter in kaart te brengen en terug te dringen. Ook wordt in januari 2022 naar Nederlands model de eerste Belgische alcoholpoli opgezet. Prof. dr. Van der Lely richtte in 2006 de eerste alcoholpoli van Nederland op in het Reinier de Graaf ziekenhuis. Inmiddels kent ons land 12 van dit soort poliklinieken.

Sprekers
Bij de inauguratie waren onder meer videoboodschappen te zien van Wouter Beke (Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid, Gezin en Armoedebestrijding) en de Delftse burgemeester Marja van Bijsterveldt, die beiden het maatschappelijke belang van Nico’s werk onderstreepten. Ook sprak onze directievoorzitter Carina Hilders over de betrokkenheid van het Reinier de Graaf bij de leerstoel.

Klik hier voor het volledige artikel op de website van de Reinier de Graaf.